І. За джерелами знань:
словесні (розповідь, опис, пояснення, лекція); наочні (спостереження, ілюстрація, експеримент);практичні (задачі, вправи, лабораторна та практична роботи).
ІІ За ступенем взаємодії вчителя та учнів:
Розповідь (або лекція), бесіда, самостійна робота.
ІІІ В залежності від конкретних дидактичних задач:
Підготовка до сприйняття, пояснення, закріплення матеріалу тощо.
ІV За характером пізнавальної діяльності учнів і участі вчителя в навчальному процесі:
Пояснювально – ілюстративні, репродуктивні, проблемні, частково – пошукові, дослідницькі.
V За принципом розчленування чи з`єднання знання:
Аналітичні, синтетичні, порівняльні, узагальнюючі, класифікаційні.
VІ За характером руху думки від незнання до знання:
Індуктивні (умовиди від часткового до загального), дедуктивні (із загальних суджень до часткових положень), традуктивні (від часткового до часткового, від загального до загального).
VІІ За характером пізнавальної діяльності учнів:
Репродуктивні (інформаційно – рецептивні), продуктивні (евристичні та дослідницькі).
Методичний прийом – це пізнавальний акт, який здійснює вчитель і виконує учень (наприклад, розповідь з елементами бесіди).
Немає коментарів:
Дописати коментар