до наказу Міністерства
освіти і науки України
від 20. 02. 2015 № 192
Орієнтовні
вимоги до змісту атестаційних завдань
Українська
література
Атестація з української літератури у 9 класі (за вибором навчального закладу)
проводиться у формі тестування.
Тривалість виконання завдання в письмовій формі - 90
хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Учитель довільно визначає варіанти тестів для
кожного (-ої) учня (учениці), але так, щоб учні за сусідніми партами не
виконували однакові варіанти.
Кожен тест рекомендується складати із завдань різної форми:
-завдання з вибором однієї правильної відповіді, яке
містить чотири або п’ять варіантів відповідей, з яких одна правильна;
-завдання на установлення відповідності між
елементами лівої та правої колонок;
-завдання відкритої форми з короткою відповіддю, що
передбачають уписування відповіді у вигляді слова, словосполучення чи речення.
У випадку написання розгорнутої відповіді на
запропоноване запитання, учні дають розгорнуту відповідь, формулюють і
коментують проблему, порушену в художньому творі, позицію автора, зазначають,
чи погоджуються вони з позицією автора, й аргументують свою думку. Обсяг
відповіді: 100-200 слів.
Структура
тесту
Завдання вимірюють рівень засвоєння програмового
матеріалу й сформованість в учнів таких когнітивних рівнів, як знання, розуміння,
застосування, аналіз, синтез і оцінювання. Під час державної підсумкової
атестації передбачено оцінити опанування учнями таких змістових
ліній, як зміст художніх творів, аналіз художніх
творів, літературний
процес, відомості з теорії літератури.
Кожен
тест складається з 25 завдань різної форми.
Завдання
1–16
з вибором однієї правильної відповіді містять чотири або
п’ять варіантів відповідей, з яких тільки одна
правильна. Учні повинні вибра-
ти правильну, на їхню думку, відповідь і позначити
її в таблиці.
У
завданнях 17–20 дев’ятикласники мають установити
відповідність
між елементами лівої та правої колонок та вписати
літери в клітинки.
Чотири завдання відкритої форми з короткою відповіддю
(завд. 21–24) передбачають уписування відповіді у вигляді слова,
словосполучення чи речення. Двадцять чотири завдання тесту перевіряють знання
змісту вивчених текстів, уміння їх аналізувати, виявляти особливості змісту і
форми, порівнювати певний літературний твір із творами інших письменників
вивченого періоду.
Завдання
25
вимагає написання розгорнутої відповіді на запропоноване
запитання. Учні мають надати вичерпну відповідь,
сформулювати і прокоментувати проблему, порушену в художньому творі, пояснити
позицію
автора, указати, чи погоджуються вони з такою
позицією, й аргументувати
свою думку. Обсяг відповіді – від 100 до 200 слів.
Оцінювання
завдань тесту
Завдання 1–16 з вибором однієї правильної відповіді
– 0 або 1 бал.
Завдання 17–20 на встановлення правильної
відповідності – 0, 1, 2, 3
або 4 бали (кожна правильно визначена логічна пара –
1 бал).
Завдання 21–24 на надання короткої відповіді – 0 або
1 бал.
Примітка
Один бал ставиться за повну відповідь, 0,5 бала – за
неповну.
Завдання 25 на надання розгорнутої відповіді – 0, 1
або 2 бали.
Критерії оцінювання завдання № 25:
2 бали
Відповідь на запитання вичерпна, учень/учениця
виявляє розуміння
проблеми, порушеної автором у творі, висловлює
власне ставлення до неї,
аргументує свої думки, логічно викладає зміст. У
відповіді на запитання
допущено не більше ніж дві помилки (орфографічні чи
пунктуаційні).
1
бал
Відповідь на запитання загалом повна, учень/учениця
виявляє часткове
розуміння проблеми, порушеної автором у творі, не
зовсім переконливо ви-
словлює власне ставлення до неї, нечітко аргументує
свої думки, порушує
логічний виклад змісту. У відповіді на запитання
допущено до п’яти по-
милок (орфографічних чи пунктуаційних).
0
балів
Учень/учениця не розуміє змісту запитання, підміняє
аналіз питання
переказом художнього твору або обмежується
загальними фразами, відповідь
не спирається на художній твір, відсутня власна
позиція щодо теми
висловлення. У відповіді допущено понад п’ять
помилок.
Методика
проведення державної підсумкової атестації та переведення тестових балів у бали
за 12-бальною шкалою оцінювання
Таблиця
переведення тестових балів у 12-бальну шкалу оцінювання
Тестові бали
|
12-бальна шкала
|
Тестові бали
|
12-бальна шкала
|
1-2
|
1
|
18 - 20
|
7
|
3 - 5
|
2
|
21 - 23
|
8
|
6 - 8
|
3
|
24 - 26
|
9
|
9 - 11
|
4
|
27 - 30
|
10
|
12 -14
|
5
|
31 - 34
|
11
|
15 -17
|
6
|
35 - 38
|
12
|
Немає коментарів:
Дописати коментар