ДПА - 2015. Українська література

Варіант №4
Варіант №5
    Варіант №6
Варіант №7
  Варіант №8
                                          Варіант №9
                                         Варіант №10

Додаток
до наказу Міністерства освіти і науки України
                                                                                     від 20. 02. 2015 № 192

Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань
Українська література
Атестація з української літератури у  9 класі (за вибором навчального закладу) проводиться у формі тестування.
Тривалість виконання завдання в письмовій формі - 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Учитель довільно визначає варіанти тестів для кожного (-ої) учня (учениці), але так, щоб учні за сусідніми партами не виконували однакові варіанти.
Кожен тест рекомендується складати із  завдань різної форми:
-завдання з вибором однієї правильної відповіді, яке містить чотири  або п’ять  варіантів відповідей, з яких одна правильна;
-завдання на установлення відповідності між елементами лівої та правої колонок;
-завдання відкритої форми з короткою відповіддю, що передбачають уписування відповіді у вигляді слова, словосполучення чи речення.
У випадку написання розгорнутої відповіді на запропоноване запитання, учні дають розгорнуту відповідь, формулюють і коментують проблему, порушену в художньому творі, позицію автора, зазначають, чи погоджуються вони з позицією автора, й аргументують свою думку. Обсяг відповіді: 100-200 слів.
Структура тесту
Завдання вимірюють рівень засвоєння програмового матеріалу й сформованість в учнів таких когнітивних рівнів, як знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез і оцінювання. Під час державної підсумкової атестації передбачено оцінити опанування учнями таких змістових
ліній, як зміст художніх творів, аналіз художніх творів, літературний
процес, відомості з теорії літератури.
Кожен тест складається з 25 завдань різної форми.
Завдання 1–16 з вибором однієї правильної відповіді містять чотири або
п’ять варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Учні повинні вибра-
ти правильну, на їхню думку, відповідь і позначити її в таблиці.
У завданнях 17–20 дев’ятикласники мають установити відповідність
між елементами лівої та правої колонок та вписати літери в клітинки.
Чотири завдання відкритої форми з короткою відповіддю (завд. 21–24) передбачають уписування відповіді у вигляді слова, словосполучення чи речення. Двадцять чотири завдання тесту перевіряють знання змісту вивчених текстів, уміння їх аналізувати, виявляти особливості змісту і форми, порівнювати певний літературний твір із творами інших письменників вивченого періоду.
Завдання 25 вимагає написання розгорнутої відповіді на запропоноване
запитання. Учні мають надати вичерпну відповідь, сформулювати і прокоментувати проблему, порушену в художньому творі, пояснити позицію
автора, указати, чи погоджуються вони з такою позицією, й аргументувати
свою думку. Обсяг відповіді – від 100 до 200 слів.
Оцінювання завдань тесту
Завдання 1–16 з вибором однієї правильної відповіді – 0 або 1 бал.
Завдання 17–20 на встановлення правильної відповідності – 0, 1, 2, 3
або 4 бали (кожна правильно визначена логічна пара – 1 бал).
Завдання 21–24 на надання короткої відповіді – 0 або 1 бал.
Примітка
Один бал ставиться за повну відповідь, 0,5 бала – за неповну.
Завдання 25 на надання розгорнутої відповіді – 0, 1 або 2 бали.
Критерії оцінювання завдання № 25:
2 бали
Відповідь на запитання вичерпна, учень/учениця виявляє розуміння
проблеми, порушеної автором у творі, висловлює власне ставлення до неї,
аргументує свої думки, логічно викладає зміст. У відповіді на запитання
допущено не більше ніж дві помилки (орфографічні чи пунктуаційні).
1 бал
Відповідь на запитання загалом повна, учень/учениця виявляє часткове
розуміння проблеми, порушеної автором у творі, не зовсім переконливо ви-
словлює власне ставлення до неї, нечітко аргументує свої думки, порушує
логічний виклад змісту. У відповіді на запитання допущено до п’яти по-
милок (орфографічних чи пунктуаційних).
0 балів
Учень/учениця не розуміє змісту запитання, підміняє аналіз питання
переказом художнього твору або обмежується загальними фразами, відповідь
не спирається на художній твір, відсутня власна позиція щодо теми
висловлення. У відповіді допущено понад п’ять помилок.
Методика проведення державної підсумкової атестації та переведення тестових балів у бали за 12-бальною шкалою оцінювання
Таблиця переведення тестових балів у 12-бальну шкалу оцінювання

Тестові бали
12-бальна шкала
Тестові бали
12-бальна шкала
1-2
1
18 - 20
7
3 - 5
2
21 - 23
8
6 - 8
3
24 - 26
9
9 - 11
4
27 - 30
10
12 -14
5
31 - 34
11
15 -17
6
35 - 38
12

ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ТЕСТ

Немає коментарів:

Дописати коментар