9 вересня 2012 р.

Віват грамотіям!

Починаючи з 1966 року ЮНЕСКО відзначає Міжнародний день грамотності, намагаючись саме в такий спосіб привернути увагу суспільства й мобілізувати міжнародну суспільну думку, щоб збудити його інтерес і досягти активної підтримки зусиль, спрямованих на розповсюдження грамотності — однієї з головних сфер діяльності ЮНЕСКО починаючи з часів її першої Генеральної конференції в 1946 році. Традиція щорічно відзначати цей день започаткована відповідною рекомендацією Всесвітньої конференції міністрів освіти з ліквідації неграмотності, що відбулася в Тегерані у вересні 1965 року. Саме ця конференція рекомендувала оголосити 8 вересня, дату урочистого відкриття конференції, Міжнародним днем грамотності та святкувати його щорічно в усьому світі.
      Мета Міжнародного дня грамотності — відзначити, що бути грамотним важливо для кожної людини та суспільства в цілому. Він підкреслює важливість грамотності та хоча б базової освіти як незамінних інструментів, що необхідні для побудови інтегрованого й мирного суспільства у ХХІ ст.
      Протягом останніх десятиліть спостерігається значний прогрес у розповсюдженні грамотності. Зокрема, у 1950 році в половині країн світу 50% або більше дорослого населення (старших 15 років) були неграмотними. На сьогодні такий стан справ існує лише у 25 країнах світу, у решті країн рівень неграмотності населення в середньому не перевищує 10%. У 1970 році лише двоє з трьох жителів нашої планети були освіченими, у 1990 році — троє з п'ятьох, а станом на 2006 рік — четверо з п'ятьох. На сьогодні майже чотири мільярди жителів нашої планети вміють читати й писати. Освічених людей із кожним роком стає все більше й більше, але боротьба з неуцтвом залишається надзвичайно складною та масштабною проблемою.  

28 серпня 2012 р.

Фізкультурні хвилинки під час уроків

Згідно з ученням І. М. Сеченова про активний відпочинок, працездатність людини відновлюється значно швидше, якщо процес збудження переключається на інші центри кори головного мозку. Відомо, що впродовж шкільного навчального дня поступово збільшується ступінь втоми дітей, знижується їх працездатність
. Першими ознаками зниження працездатності є неуважність, збільшення кількості помилок при виконанні завдань, ненавмисне порушення дисципліни (відволікання від навчальної роботи, розмови і т.д.). І це цілком закономірно і зрозуміло. Адже тривале сидіння за партою вимагає постійного статичного напруження м`язів спини, шиї, ніг, що призводить до їх втоми. У цьому випадку дитина починає мимоволі розслабляти втомлені м`язи. З`являється перекіс тулуба вліво або вправо. Учень лягає грудьми на парту або підставляє руки під підборіддя. Починає човгати ногами. Виконання вірно підібраних фізичних вправ упродовж декількох хвилин підвищує тонус м`язів, знімає втому дитини.
Таким чином, необхідність проведення фізкультурних хвилинок на загальноосвітніх уроках очевидна. Основне їх завдання – повернути втомленій дитині працездатність, увагу, зняти м`язове і розумове напруження, попередити порушення постави та деформацію будови тіла.

27 серпня 2012 р.

Матеріали до проведення першого уроку 2012-2013н.р.

Серед життєвих цінностей сучасної людини перше місце посідає цінність життя і здоров’я. Останніми десятиліттями світова наука зараховує проблему здоров’я, в широкому розумінні цього поняття, до кола глобальних проблем, розв’язання яких зумовлює характеристики майбутнього розвитку людства. Здоров’я є елементом індивідуальної культури життєдіяльності людини. Ця культура визначається рівнем розвитку вмінь і навичок, що сприяють збереженню, зміцненню і відновленню здоров’я людини, реалізації внутрішніх резервів її організму. Культура здоров’я відбивається у специфічних формах і способах життєдіяльності особистості, які виробляються, починаючи з раннього дитинства, і реалізуються протягом усього життя.

26 серпня 2012 р.

До уваги освітян

Шановні освітяни Запорізької області!
  • На сайті КЗ "ЗОІППО" ЗОР опубліковані методичні рекомендації провідних спеціалістів закладу, що висвітлюють актуальні проблеми педагогічної діяльності фахівців освітньої галузі Запорізької області. Рекомендації пропонуються працівникам відділів освіти, методичних служб, керівникам ЗНЗ, педагогічним працівникам закладів освіти.
  • Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2012-2013 навчальному році. Методичні рекомендації. Частина 1
  • Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області у 2012-2013 навчальному році. Методичні рекомендації. Частина 2  
Портал «Учительський журнал он-лайн» оголошує конкурс на кращу авторську розробку місяця. Протягом 2012-2013 навчального року щомісяця буде обиратися краща робота з визначеного на цей місяць предмета. Матеріали, розміщені з порушеннями умов конкурсу - у невідповідній категорії або у невідповідний місяць - участі у конкурсі не беруть. Роботи переможців отримають сертифікат «Кращий матеріал місяця», а також позачергово будуть розглянуті для друку у відповідних журналах ВГ «Основа»
Графік предметів:
Вересень - Початкове навчання та виховання / Трудове навчання
Жовтень – Математика / Інформатика
Листопад - Українська мова та література / Російська мова та література
Грудень – Біологія / Хімія / Фізика
Січень – Основи здоров’я / Фізичне виховання
Лютий – Зарубіжна література / Музика, образотворче мистецтво, художня культура
Березень – Географія / Природознавство / Економіка
Квітень – Англійська мова та література / Англійська мова в початковій школі / Німецька мова Травень – Історія та правознавство / Дошкільний навчальний заклад.
Поспішаймо!! Ми варті перемоги!!