5 жовтня 2013 р.

Читаємо М.Хвильового.

Новела М. Хвильового «Я (Романтика)» вперше була видрукована в альманасі «Гарт» (1924), невдовзі після цього — у збірці оповідань «Осінь» (1924). Це був час, коли погляди М. Хвильового змінилися. Відповідно у творах з'явились нотки розчарування, гіркоти, а згодом і безнадії та розпачу, усе сильнішим стає сатиричний струмінь. Письменникові було болісно бачити, як гаснуть ідеали революції, як морально деградує суспільство. Він зрозумів, що не можна побудувати щастя одних на стражданні і смерті інших, що ідея насильства, яка лежить в основі.всіх революцій, безжально карає тих, хто ЇЇ сповідує. 
Письменник, як і багато інших представників інтелігенції, які брали участь у революції, почуває себе обдуреним, бо на зміну старій неволі прийшла нова, ще страшніша. Виявивши цей обман, письменник зробив тверезий аналіз дореволюційної дійсності з її трагедією людської індивідуальності, що кинулась у революційний вир, плекаючи романтичний ідеал, і потонула в ілюзорному морі революційного фанатизму. 


                                Перевіряємо прочитане
                                 М.Хвильовий «Я(Романтика)» тест

1. Мати героя твору «Я (Романтика)» М. Хвильового є прообразом...
А Краси природи.                                 Б Надзвичайної Марії.
В Дівочої краси і вірності.                 Г Усього знедоленого і пригнобленого.
 2. Герой твору «Я (Романтика)» М. Хвильового вважає себе не тіль¬ки чекістом, але й:
А Мудрим керівником.               Б Відповідальним і вимогливим службовцем.
В Людиною.                                 Г Романтиком.
 3. Трибунал (М. Хвильовий «Я (Романтика)») було названо чорним через його...
А Страшні, хибні справи.              Б Темний одяг військових.
В Таємничу діяльність.                   Г Антиполітичну спрямованість.
 4. Кого не розстрілювали чекісти (М. Хвильовий «Я (Романти¬ка)»)?
А Двох теософів.          Б Крамаря ікс.
В Черниць.                   Г Революціонера-зрадника.
 5. Про кого Я (М. Хвильовий «Я (Романтика)») зазначив: «Це сто¬рожі моєї душі» ?
А Про доктора Тагабата і Андрія.
Б Дегенерата і доктора Тагабата.
В Версальця і чекіста.
Г Й. Сталіна і його прибічників.
 6. Скільки смертей «на совісті» Я (М. Хвильовий «Я (Романтика)»)?
А Цього не можна вирахувати.               Б Тьма.
В Шість мільйонів.                                    Г Мільярд.
 7. Штаб чекістів (М. Хвильовий «Я (Романтика)») був розташова-ний...
А У старій школі.                                      Б Зруйнованій ворогом лікарні.
В Будинку розстріляного шляхтича.   Г Приміщенні редакції газети «Більшовик».
 8. Твір «Я (Романтика)» М. Хвильовий присвятив...
А Усім чекістам.              Б Матерям військових.
В Цвітові яблуні.             Г Усім тим, хто мріяв про щасливе майбутнє.
 9. Назвіть героя твору за поданою портретною характеристикою: «Низький лоб, чорна копа розкуйовдженого волосся й приплюснутий ніс».
А Андрій.          Б Доктор Тагабат.     В Версалець.         Г Дегенерат.
10. Як поставився Я, герой твору «Я (Романтика)» М. Хвильового, до того, що йому необхідно було розстріляти свою матір?
А Він зберіг їй життя.                                   Б Замінив розстріл на довічне ув’язнення.
В Посприяв тому, щоб вона емігрувала за кордон.
Г Виконав цей вирок особисто.
11. У чому полягає трагізм Я (М. Хвильовий «Я (Романтика)»)?
А У зрадництві комуні.
Б Непорозумінні з доктором Тагабатом і Андрієм.
В Його безвихідному становищі, у якому він опинився.              Г Власній деградації.
12. М. Хвильовий — організатор найпотужнішої літературної структури...
А ВАПЛІТЕ. Б ВУСПП.        В МАРС.          Г АСПИС.

Немає коментарів:

Дописати коментар