Інновації - це здатність бачити в змінах
можливості, а не загрозу ...
Стів Джобс
Якщо розглянути тенденції, що визначають вимоги до рівня ІКТ компетентності сучасного вчителя, то однією з них є поширення «хмарних технологій», у яких значну роль відіграють розподілені ресурси, створювані у взаємодії авторів. Це означає перехід до нового рівня професійної співпраці вчителів - спільної творчості в Інтернет-просторі. Важливого значення набувають соціальні навички групової взаємодії, спільного управління навчальним процесом, презентації колективної творчості. І якщо багато вчителів вже готові працювати дистанційно з учнями, то мережева взаємодія з колегами поки залишається, на мій погляд, недостатньо затребуваною, хоча плюси дистанційного спілкування всім відомі, тобто так співпрацювати дуже зручно.
Будучи керівником шкільного методичного об'єднання вчителів української мови та літератури, мені доводиться вирішувати різні завдання, успіх у реалізації багатьох з них став можливим саме завдяки організації мережевої взаємодії з колегами.
Першим кроком до створення мережевої спільноти було створення блогу методичного об’єднання «Філолог» (переможець міського огляду-конкурсу на кращі ВЕБ-ресурси шкіл м.Енергодара 2013-14 н.р.). На веб - ресурсі активно використовуються такі сторінки як: оголошення, новини, за допомогою яких до педагогів доводиться необхідна інформація. Самі педагоги розміщують у співтоваристві конспекти уроків, позакласних заходів, статті, цікаву і корисну інформацію по предмету на сторінці «Дидактична майстерня», активно переглядають відео до уроків.
Ефективнішими засобами для організації дистанційної взаємодії є використання сервісів Google: календар, документи, презентації, форми, таблиці. Для успішної роботи з ними було створено аккаунт на Googlе кожним членом методичного об’єднання.
Для того щоб учителі завжди були в курсі, які заходи, коли і де будуть проведені, використовується Google-календар. Сервіс дозволяє опублікувати заходи різні за тривалістю: від півгодини до декількох місяців. Переглядати календар можна не тільки за поточний місяць, але і за попередні та майбутні місяці, тобто про майбутній конкурс, вебінар чи олімпіаду можна дізнатися заздалегідь. Установки дозволяють зробити календар доступним для перегляду не тільки його творцеві, але і всім, хто перейде за відповідним посиланням.
Щорічне внесення змін до навчальних програм з української мови та літератури вимагає постійного корегування планування. Виходом з даної ситуації стала спільна робота вчителів по складанню календарно-тематичного планування за допомогою сервісу Google-документ. Даний сервіс дозволяє створити текстовий документ, який можна використовувати для спільного редагування. Один з педагогів створює такий документ, встановлює налаштування доступу таким чином, щоб його могли редагувати тільки ті, у кого є посилання на даний документ. Потім електронною поштою розсилає іншим укладачам завдань посилання на даний документ. У документі можна обмінюватися думками, залишати коментарі, викладати завдання, редагувати не тільки свої записи, але і записи колег. Після того як документ повністю закінчений, його можна зберегти на комп'ютер у форматі Word-документа. Перегляд даного документа стороннім спостерігачем повністю виключений, тому посилання неможливо «випадково» набрати. Крім того, у власника об'єкта є право заборонити редакторам запрошувати нових користувачів. Це дозволяє йому самостійно контролювати доступ до файлу або папки. Також Google-документи можна використовувати, наприклад, для спільного створення конспекту уроку, позакласного заходу.
Можливості спільного створення та редагування презентацій використовуються в нашому методичному об'єднанні, наприклад, для проведення літературних віталень, усних журналів з літератури.
Сучасні технології по-іншому вибудовують організаційні форми спілкування між вчителем, керівником ШМО та адміністрацією навчального закладу. Зазнала суттєвих змін щосеместрова подача інформації щодо якості й успішності знань учнів кожного вчителя: таблиця створена в Microsoft Excel з наданим спільним доступом для редагування порахує відсотки, загальні дані – необхідно лише ввести числові показники. Інформацію про виконання навчальних програм учителі надають через «Віртуальний методичний кабінет». Вже непотрібно нікого переконувати у зручності заповнення електронної методичної картки. Робота віртуального методичного кабінету значно полегшує пошуки матеріалів по роботі над методичною темою.
Таким чином, використовуючи мережеві сервіси, можна організувати роботу не тільки методичного об'єднання вчителів будь-якого профілю, а й колективу освітньої установи, що дозволить формувати у педагогів нові ключові компетентності - професійну, соціальну та інформаційну.
можливості, а не загрозу ...
Стів Джобс
Якщо розглянути тенденції, що визначають вимоги до рівня ІКТ компетентності сучасного вчителя, то однією з них є поширення «хмарних технологій», у яких значну роль відіграють розподілені ресурси, створювані у взаємодії авторів. Це означає перехід до нового рівня професійної співпраці вчителів - спільної творчості в Інтернет-просторі. Важливого значення набувають соціальні навички групової взаємодії, спільного управління навчальним процесом, презентації колективної творчості. І якщо багато вчителів вже готові працювати дистанційно з учнями, то мережева взаємодія з колегами поки залишається, на мій погляд, недостатньо затребуваною, хоча плюси дистанційного спілкування всім відомі, тобто так співпрацювати дуже зручно.
Будучи керівником шкільного методичного об'єднання вчителів української мови та літератури, мені доводиться вирішувати різні завдання, успіх у реалізації багатьох з них став можливим саме завдяки організації мережевої взаємодії з колегами.
Першим кроком до створення мережевої спільноти було створення блогу методичного об’єднання «Філолог» (переможець міського огляду-конкурсу на кращі ВЕБ-ресурси шкіл м.Енергодара 2013-14 н.р.). На веб - ресурсі активно використовуються такі сторінки як: оголошення, новини, за допомогою яких до педагогів доводиться необхідна інформація. Самі педагоги розміщують у співтоваристві конспекти уроків, позакласних заходів, статті, цікаву і корисну інформацію по предмету на сторінці «Дидактична майстерня», активно переглядають відео до уроків.
Ефективнішими засобами для організації дистанційної взаємодії є використання сервісів Google: календар, документи, презентації, форми, таблиці. Для успішної роботи з ними було створено аккаунт на Googlе кожним членом методичного об’єднання.
Для того щоб учителі завжди були в курсі, які заходи, коли і де будуть проведені, використовується Google-календар. Сервіс дозволяє опублікувати заходи різні за тривалістю: від півгодини до декількох місяців. Переглядати календар можна не тільки за поточний місяць, але і за попередні та майбутні місяці, тобто про майбутній конкурс, вебінар чи олімпіаду можна дізнатися заздалегідь. Установки дозволяють зробити календар доступним для перегляду не тільки його творцеві, але і всім, хто перейде за відповідним посиланням.
Щорічне внесення змін до навчальних програм з української мови та літератури вимагає постійного корегування планування. Виходом з даної ситуації стала спільна робота вчителів по складанню календарно-тематичного планування за допомогою сервісу Google-документ. Даний сервіс дозволяє створити текстовий документ, який можна використовувати для спільного редагування. Один з педагогів створює такий документ, встановлює налаштування доступу таким чином, щоб його могли редагувати тільки ті, у кого є посилання на даний документ. Потім електронною поштою розсилає іншим укладачам завдань посилання на даний документ. У документі можна обмінюватися думками, залишати коментарі, викладати завдання, редагувати не тільки свої записи, але і записи колег. Після того як документ повністю закінчений, його можна зберегти на комп'ютер у форматі Word-документа. Перегляд даного документа стороннім спостерігачем повністю виключений, тому посилання неможливо «випадково» набрати. Крім того, у власника об'єкта є право заборонити редакторам запрошувати нових користувачів. Це дозволяє йому самостійно контролювати доступ до файлу або папки. Також Google-документи можна використовувати, наприклад, для спільного створення конспекту уроку, позакласного заходу.
Можливості спільного створення та редагування презентацій використовуються в нашому методичному об'єднанні, наприклад, для проведення літературних віталень, усних журналів з літератури.
Сучасні технології по-іншому вибудовують організаційні форми спілкування між вчителем, керівником ШМО та адміністрацією навчального закладу. Зазнала суттєвих змін щосеместрова подача інформації щодо якості й успішності знань учнів кожного вчителя: таблиця створена в Microsoft Excel з наданим спільним доступом для редагування порахує відсотки, загальні дані – необхідно лише ввести числові показники. Інформацію про виконання навчальних програм учителі надають через «Віртуальний методичний кабінет». Вже непотрібно нікого переконувати у зручності заповнення електронної методичної картки. Робота віртуального методичного кабінету значно полегшує пошуки матеріалів по роботі над методичною темою.
Таким чином, використовуючи мережеві сервіси, можна організувати роботу не тільки методичного об'єднання вчителів будь-якого профілю, а й колективу освітньої установи, що дозволить формувати у педагогів нові ключові компетентності - професійну, соціальну та інформаційну.
Немає коментарів:
Дописати коментар