17 квітня 2013 р.

Готуємося до ДПА з української літератури


Варіант 10
1.  «Мав у поясі  хибу, бо все ходив схилений, як би два залізні краки
стягали тулуб до ніг»
А Іван Дідух («Камінний хрест» )                          Б Івоніка Федорчук («Земля» )
В Омелько Кайдаш («Кайдашева сім’я» )          Г Іван Палійчук («Тіні забутих предків»)
2.  Роль визначної особистості в долі нації розкриває образ
А Григорія Многогрішного («Тигролови» Івана Багряного)
Б безіменного чекіста («Я (Романтика)» Миколи  Хвильового)
В Мавки («Лісова пісня» Лесі Українки)   Г Мойсея («Мойсей» І. Франка)
3.  Прочитайте уривок.
Тонкi пружки його блiдого лиця з тонкими губами мали в собi
щось неласкаве. Гострi темнi очi були нiби сердиті.  Так описано
А Андрюшу («Я (Романтика)» )                      Б Михайла Федорчука («Земля» )
В Карпа Кайдаша («Кайдашева сім’я»  )     Г Івана Палійчука («Тіні забутих предків»)
4.  У творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного НЕМАЄ сюжетної лінії про
А життя Максима Ґудзя та його родовід      Б розвиток заводів після реформи 1861 р.
В життя Чіпки Вареника та його родовід   Г життя Грицька з дружиною
5.  «Ти, сину, не дружи з нерівнею, краще з вищими, ніж з нижчими» – таку настанову дає головний герой твору
А «Місто» В. Підмогильного             Б «Мина Мазайло» М. Куліша
В «Вершники» Ю. Яновського         Г «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого
Д «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицько
6.  Прочитайте уривок.
Мій поклик: праця, щастя і свобода,
Я є мужик, пролог, не епілог.
Так І. Франко визначає своє життєве кредо у творі
А «Мойсей»   Б «Декадент»   В «Безмежнеє поле...»     Г «Гімн» («Замість пролога»)
Д «Легенда про вічне життя»
7.  Міфологічне світосприймання і світовідчуття гуцулів зображено у
творі
А «Тіні забутих предків»   Б «Intermezzo»
В «Лісова пісня»      Г «Маруся Чурай»              Д «В житах»
8.  Епізод зустрічі героя із селянином у творі «Intermezzo» М. Коцюбинського є
А експозицією    Б зав’язкою   В розвитком дії  Г кульмінацією   Д розв’язкою
9.  Проблему братовбивства досліджено в обох творах у рядку
А «Вершники» Ю. Яновського, «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Б «Я (Романтика)» Миколи Хвильового, «Тигролови» Івана Багряного
В «Тигролови» Івана Багряного, «Пам’яті тридцяти» П. Тичини
Г «Пам’яті тридцяти» П. Тичини, «Земля»  О. Кобилянської
Д «Земля» О. Кобилянської, «Вершники»  Ю. Яновського
10. Ознаки модернізму наявні у творі
А «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Б «Кайдашева сім’я»         В «Мартин Боруля»
Г «Лісова пісня»                  Д «Каторжна»
11. Витвори мистецтва навіяли обом авторам роздуми про жінку у творах
А «О панно Інно...» П. Тичини, «Сікстинська мадонна»
Б «Сікстинська мадонна» І. Франка, «Інфанта» М. Вороного
В «Інфанта» М. Вороного, «Молюсь і вірю...» М. Рильського
Г «Молюсь і вірю...» М. Рильського,   «Автопортрет» Б.-І. Антонича
Д «Автопортрет» Б.-І. Антонича,   «О панно Інно...» П. Тичини
12. Першим урбаністичним романом в українській літературі був твір
А «Тронка»           Б «Диво»
В «Місто»                Г «Маруся Чурай»
13. Проблему внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і відданістю абстрактній ідеї досліджено у творі
А «Момент» В. Винниченка                Б «Вершники» Ю. Яновського
В «Тигролови» Івана Багряного           Г «В житах» Григорія Косинки
Д «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
14. «...такий, що в нього кури по-українському говорять» герой твору
«Мина Мазайло» М. Куліша
А Мина Мазайло     Б дядько Тарас
В Тертика    Г Мокій         Д Губа
15. Міфологія та побут Лемківщини є джерелом образних асоціацій у
творчості
А М. Зерова            Б М. Вороного        В Є. Плужника        Г Б.-І. Антонича
16. Активне осмислення історії України, розмаїтих проблем тогочасно-го життя наявне в тій частині твору «Маруся Чурай» Л. Костенко,
де розповідається про
А суд над Марусею
Б виступ у похід Полтавського полку
В спогади про дитинство Марусі й Гриця
Г мандрівку Марусі й дяка до Києва на прощу
Д Івана Іскру та його поїздку до  Б. Хмельницького
17. НЕ належить до письменників-«шістдесятників»
А І. Драч
Б Д. Павличко
В М. Рильський
Г В. Симоненко
Д Л. Костенко
18. «З нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих
учених чи сіятелів» – так описав О. Довженко у творі «Зачарована  Десна»
А батька
Б діда Захарка
В діда Семена
Г прадіда Тараса
Д крамаря Масія
19. Поєднує критику тоталітарної державної системи з романтикою
пригод письменник
А П. Загребельний («Диво»)
Б Ю. Яновський («Вершники»)
В Іван Багряний («Тигролови»)
Г В. Стефаник («Камінний хрест»)
Д Микола Хвильовий («Я (Романтика)»)
20. Перу В. Стуса НЕ належить твір
А «О земле втрачена, явися...»
Б «Господи, гніву пречистого...»
В «Мені зоря сіяла нині вранці...»
Г «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...»
Д «Страшні слова, коли вони мовчать...»
21. Прийом обрамлення, лист від батька як своєрідна новела в новелі –
такі особливості композиції твору
А «Момент» В. Винниченка
Б «За мить щастя» О. Гончара
В «Камінний хрест» В. Стефаника
Г «Я (Романтика)» Миколи Хвильового
Д «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника

Немає коментарів:

Дописати коментар